woensdag 17 augustus 2011

16 augustus 2011
Groeten uit RC Delft-Vrijhof/RC Delft.
Het zomerreces zit er bijna op en ook de Rotaryclubs uit Delft hebben dit jaar het initiatief genomen om gezamenlijk een zomerprogramma te initiëren. Bij de eerste kennismaking voelde het gelijk al goed. Ik voelde me thuis zowel bij de gastclub, als ook bij de gasten. De leden van de “oude” club Delft en de ”nieuwe” club Delft-Vrijhof, deden niet voor elkaar onder: het was gewoon gezellig, als vanzelfsprekend.

Op het programma stond een verbindingsactiviteit.  De inleidster vertelde dat de eerste kennismaking vaak oppervlakkig is. De gesprekken gaan vaak over: hoe is het met je, hoe is het weer of heb je nog het nieuws gehoord.  Pas later komen de wat diepgaande onderwerpen aan bod, wanneer je elkaar wat beter gaat leren kennen. Maar toch, zo stelde ze, worden de “gelijken” gevonden en zoeken we die wat vaker op. De kaarten werden geschud en uitgedeeld. Ons werd verzocht je “gelijke” met eenzelfde kaart op te zoeken en elkaar de twee vermelde vragen te stellen. Al gauw kwam er een heel ander gesprek. De uitwisseling was meer dan de vragen beantwoorden. Bijzonder te ervaren hoe snel dat kan gebeuren.

Onbekend maakt onbemind. Het thema sluit prima aan op het project Roterend en Inspirerend, waar Agnes en ik ons dit jaar mee bezig houden. Het verbinden van de buitenstaanders met de Rotarygedachten en de activiteiten waarmee wij als club mee bezig zijn. Een hele uitdaging en graag komen wij graag om enige hulp vragen. Ik heb begrepen dat men dat zeer op prijs stelt. Wij ook.

Horende de reacties bij het afsluiten van de lunch, kan ik me niet anders voorstellen dat het zomerprogramma van de Delftse clubs volgend jaar in elk geval een aantal gezamenlijk bijeenkomsten zal tellen. Het mag duidelijk zijn dat ik weer een fijne middag heb beleefd en dat ik de leden van RC Delft-Vrijhof en RC Delft bijzonder erkentelijk ben voor hun warme ontvangst en de goede zorgen…. Wij houden heel graag contact!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten