maandag 6 juni 2011

groeten uit RC Bunschoten-Spakenburg

Heel bijzonder om eens gezichten te zien achter de wiede-wiede-wagen, de grote vissers  en al die andere hardwerkende ondernemers! Wim had de ex-profvoetballer in een van hen zeker herkend. Echter: dit was een solo-bezoek. En ik ben slecht in voetballen. Maar eerlijk is eerlijk: ondanks dat was iedereen aardig voor me! Toch weer even 'een beetje wennen' als enige vrouw tussen de mannen, maar het was helemaal goed! Het scheen dat alle clubleden zich te jong voelden  voor de ANBO (een goed verhaal van een externe gastspreker), dus ik had te maken met een actieve club. En dat bleek: met het lustrum dit rotaryjaar zijn er maar liefst 40 shelterboxen bijelkaar 'gevist'. Daar mag je als club oprecht trots op zijn! En ‘gevist’ is in dit geval als leuke woordspeling bedoeld omdat e.e.a. zich concentreerde rondom de bekende Visserijdag.

Maar ook van vlees weet men vis te maken. Ik hoorde verhalen over activiteiten tijdens een variant op de Visserijdagen -in het andere dorp- en een leuke anekdote over koeienvlaaien. Dat is ook een ludieke manier om te fundraisen! En tijdens het afscheid verklapte een clublid dat hij durfde op te biechten dat hij vegetarisch is. En dat dat in zo’n gezelschap niet meevalt….  Nogmaals mijn complimenten aan de perfecte vegetarische maaltijd. Vooralsnog staat deze op nummer 1 tijdens onze clubbezoeken-tour!

We houden graag contact met deze club, vanwege de waardevolle gesprekken aan tafel (ook over ledenwerving). En ik noteer weer een leuk nieuw woord. De Rokery. Een van de leden toonde me de foto’s van een recent project: zalm –of was het toch paling?- roken en verkopen. Naast voetballen kan ik ook niet vissen… Mea culpa. Jullie vergeven het me vast!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor een hele warme en fijne avond!  En graag tot vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten